W obecnych czasach duży nacisk kładzie się na marketing internetowy. Nadal w przypadku wielu branż sprawdzają się tradycyjne formy reklamy, jednak pokazanie się w sieci jest aktualnie rzeczą konieczną. Nawet, jeśli ktoś usłyszy o danej firmie z innych mediów to z reguły na spokojnie chce zapoznać z jej ofertą, usługami, a może to zrobić w domowym zaciszu poprzez wejście na stronę www. Dlatego jej posiadanie to po prostu must have.
Nie da się ukryć, że w sieci trwa nieustająca walka dotycząca pozyskania odbiorców, nowych klientów. Rywalizują ze sobą praktycznie wszystkie branże czy to w danym regionie czy też te firmy działające na terenie całej Polski. Nic dziwnego – obecnie ludzie szukają usług, produktów w sieci – to trend, który już nie zniknie i warto się do niego dostosować. W związku z tym każdej firmie zależy na tym, aby pokazać się ponad konkurencją. Zrobić to można dzięki odpowiednim reklamom, a wachlarz możliwości jest bardzo duży.
Bez względu na to jaką formę reklamy wybierzemy – nasza strona www musi być odpowiednio dostosowana.
1)Pozycjonowanie strony – tylko odpowiednio zoptymalizowana strona ma szansę na zajęcie wysokich pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Ważna jest rozbudowana struktura strony i unikalny content. Strona ponadto ma służyć użytkownikom, być przejrzysta i użyteczna. Te wartościowe szybciej zyskają zaufanie. Pozycjonując stronę należy wybrać odpowiednie hasła kluczowe, adekwatne do oferowanych usług czy produktów i naturalnie wpleść je w treści.
2)Kampania AdWords – w przypadku tej formy reklamy warto skupić się na stronie pod kątem przejrzystego interfejsu, układu strony i jej zawartości. Ważne, aby na konkretne zapytanie wpisane w wyszukiwarkę użytkownik trafił na stronę, która rzeczywiście na nie odpowiada, pokazuje produkty, usługi, których użytkownik poszukuje – jeśli tak nie będzie, spotkamy się z wysokim współczynnikiem odrzuceń. Tak samo w przypadku, gdy użytkownik nie będzie wiedział, jak ma dokonać zamówienia lub skontaktować się z firmą. Strona musi być więc przede wszystkim czytelna i służyć klientowi.