Facebook to największy serwis społecznościowy, z którego korzystają miliony ludzi na całym świecie. W 2017 r. konta na Facebooku miało ponad 2 miliardy ludzi na świecie. Facebook umożliwia zatem firmom dotarcie do szerokie grupy potencjalnych klientów na całym świecie. Dlatego jest to bardzo dobre narzędzie marketingowe zarówno dla światowych gigantów, jak i małych lokalnych firm. Nim firma przystąpi do prowadzenia fanpage na Facebooku powinna jednak zaznajomić się z kilkoma podstawowymi informacjami.
- Zakładanie fanpage – przede wszystkim należy wiedzieć, że każde konto firmowe na Facebooku może zostać założone wyłącznie przez osobę posiadającą swój profil na Facebooku. Nie da się jako firma założyć fanpage, musi to zrobić osoba fizyczna. Gdy profil zostanie już skonfigurowany należy ustalić strategię działań w social media i rozpocząć realizacje wszystkich zadań. Osoby, które nie czują się na siłach, aby poprowadzić taką kampanie zawsze mogą skorzystać z profesjonalnej pomocy w tym zakresie, więcej na ten temat – administracja fanpage.
- Angażująca i aktualna treść – dla posiadania i prowadzenia firmowego fanpage istotna jest treść, która będzie na nim zamieszczana. Aby posiadanie firmowego Facebooka miało sens, musi on angażować użytkowników portalu, muszą oni chętnie „lajkować”, udostępniać czy komentować posty publikowane na danym fanpage. Aby tak się stało treść publikowana w ramach profilu musi być angażująca i aktualna. Innymi słowy firma musi znaleźć własny sposób na zainteresowanie swoich fanów, a informacje, które podaje powinny być sprawdzone i jak najświeższe.
- Organiczny zasięg fanpage – wszyscy, którzy prowadzą fanpage lub dopiero zaczynają jego prowadzenie powinni zapoznać się z terminem organiczne zasięgu. Jest to zasięgu osiągane naturalnie, należy odróżnić ją od płatnego zasięgu, czyli osiąganego przy pomocy płatnej reklamy. Facebook obecnie ogranicza organiczny zasięg postów firmowych, będą one się wyświetlały tylko tym użytkownikom, którzy dodadzą stronę do ulubionych, zatem tym ważniejsze staje się tworzenie angażującej treści.
- Płatna reklama na Facebooku – obok wartościowego contentu, firmy mogą promować swoją stronę lub jej konkretne posty również za pomocą płatnej reklamy na Facebooku. W przypadku takiej reklamy może ona być zaprezentowana użytkownikom wśród aktualności, w prawej kolumnie, podczas filmów na życzenie i transmisji live oraz w artykułach ekspresowych i marketplace na urządzeniach mobilnych. Reklamodawcy mają także możliwość dokładnego określenia targetu biorąc na przykład pod uwagę zainteresowania, jakie mają wpisane użytkownicy Facebooku, czy ich miejsce zamieszkania lub wiek i płeć. Tworząc taką reklamę firma także określa budżet jaki chce na tą reklamę wydać.
Fanpage to potężne narzędzie, które prawidłowo wykorzystane może przynieść firmie wiele korzyści począwszy od budowania wizerunku i pogłębiania relacji z klientami, aż po przeobrażenie się w kolejny kanał sprzedażowy.