Czy łatwo jest założyć własny sklep internetowy?

W ostatnich latach różnego rodzaju sklepów internetowych z rozmaitym asortymentem powstało bardzo wiele. Mówi się bowiem o tym, że znacznie łatwiej jest założyć sklep w sieci niż fizyczny, tradycyjny sklep w konkretnej lokalizacji. Niestety, wiele sklepów internetowych tak szybko jak rozpoczęło swoją działalność- tak szybko ją także zakończyło. Niestety, wiele osób nadal myśli, że wystarczy zastosować jakikolwiek darmowy silnik i oprzeć o niego stronę, aby klienci oszaleli z wrażenia odnośnie asortymentu i zaczęły wykupować oferowany tutaj towar. Rzeczywistość jest jednak inna.

Już od samego początku trzeba porządnie wziąć się za projektowanie sklepów internetowych, aby stworzyć stronę sklepu, która będzie miała w pewien sposób unikalną grafikę, nawet jeśli będzie oparta o darmowy silnik. Trzeba ogromu pracy, aby ładnie zaprezentować sprzedawane produkty na zdjęciach, a następnie wprowadzić je do sklepu i szczegółowo opisać. Już samo wypełnienie strony sklepu treściami przy rozbudowanej ofercie towarowej jest prawdziwym wyzwaniem. Trzeba też podejść profesjonalnie do kwestii opracowania regulaminu sklepu oraz tego, na jakich zasadach ma się tutaj odbywać sprzedaż, zwrot lub wymiana towarów czy proces reklamacji. W końcu, trzeba zainwestować w wydajny serwer, który będzie dostosowany do oczekiwanego przez nas ruchu na stronie oraz tego, jak rozległa będzie baza produktowa. To wszystko można ogólnie określić jako przygotowanie strony samego sklepu, co stanowi pierwszy, bardzo ważny etap prowadzenia działań. Jeśli nie chcesz wykonywać tego kroku samodzielnie skorzystaj z pomocy agencji: https://brandbay.pl/sklepy-internetowe. Kolejnym jest promocja tego sklepu w sieci.

Reklama zawsze napędza sprzedaż

Tak naprawdę bez żadnej kampanii reklamowej nawet najbardziej profesjonalny sklep internetowy może notować niski, miesięczny ruch użytkowników. Jeśli więc naprawdę zależy nam na tym, aby ruszyć ze sprzedażą- postawmy na efektywną reklamę, która pozwoli nam uzyskać sensowny zwrot z inwestycji. Wśród najbardziej polecanych kampanii znajdziemy możliwość pozycjonowania strony sklepu- zarówno na tzw. „długi ogon” jak i na topowe, ogólne frazy (zobacz poradnik: https://brandbay.pl/blog/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/, jak i możliwość stworzenia kampanii produktowej w ramach reklam Google Ads. W tym celu powinniśmy się zgłosić do doświadczonej agencji reklamowej, która będzie mogła doradzić nam, jaka kampania okaże się najbardziej skuteczna w przypadku naszej działalności. Stworzenie i monitorowanie takiej kampanii to naprawdę bardzo dużo pracy- lepiej więc nie podejmować się tego zadania na własną rękę, zwłaszcza jeśli zależy nam na naprawdę dobrych rezultatach.